Runewars (edycja polska poprawiona)
- Pudełko wymiary
- 30 x 30 x 10 cm
- Waga około
- 2.4 kg
7.61
- Producent
- Galakta
- Kategorie
- przygodowa (Adventure)
odkrywanie (Exploration)
fantasy (Fantasy)
walka (Fighting)
figurkowa (Miniatures)
gry wojenne (Wargame) - Pozycja na BGG
- 367
- Ocena na BGG
- 7.61/10 na 8432 głosy
- Nazwa oryginalna
- Runewars
- Mechaniki
- kontrola obszarów (Area Majority / Influence)
licytacja (Auction / Bidding)
sieć ruchu (Grid Movement)
hexagonalne pola (Hexagon Grid)
plansza modułowa (Modular Board)
symultaniczny wybór (Simultaneous Action Selection)
różne zdolności graczy (Variable Player Powers) - Wydanie
- polskie
- Instrukcja
- polska
- Wiek
- od 14 lat
- Liczba graczy
- od 2 do 4 osób
- Czas gry
- od 180 do 240 min.
- Rok premiery
- 2010
- Rok wydania
- 2015
- Autor
- Corey Konieczka
- Pudełko zawiera
- *196 plastikowych figurek
*12 plastikowych łączników
*16 żetonów aktywacji
*1 znacznik bitwy
*7 żetonów miast
*26 żetonów obrażeń
*8 znaczników pokonanych bohaterów
*20 żetonów ulepszeń
*35 żetonów odkryć
*4 znaczniki przygotowania królestw
*40 żetonów wpływów
*13 dużych płytek mapy
*12 wskazówek surowców
*38 żetonów runów
*16 żetonów twierdz
*24 żetony szkolenia
*4 arkusze frakcji
*4 arkusze pomocy
*32 karty rozkazów
*24 karty misji
*30 kart losu
*12 kart bohaterów
*3 karty tytułów
*16 kart celów
*25 kart nagród
*32 karty pór roku
*50 kart taktyki
*4 karty zwycięstwa
*12 podkładek surowców
Opis
Sięgnij po Smocze Runy!
Królestwo Terrinoth pogrążone jest w wojnie. Cała kraina rozdarta jest między 4 rasy, próbujące zagarnąć dla siebie kamienie stworzone z gwiazd. Dadzą one właścicielowi niezwykłą potęgę i uczynią niezaprzeczalnym władcą. Witaj w „Runewars”, grze strategiczno-przygodowej, osadzonej w świecie Runebound. Jako śmiałek, przywódca jednej z ras, próbujesz ziścić cel, o którym marzyły poprzednie pokolenia… ale czy Ci się uda? Chęć posiadania zniszczyły niejedno królestwo, a po Smocze Runy wyciągają też ręce inni gracze.
Runewars to ogromna ilość elementów. Rozłożenie wszystkiego „krok po kroku” wyjaśnia w przejrzysty sposób instrukcja. Grę rozpoczynamy od ułożenia mapy. Jej segmentowość zapewnia różnorodność przy każdej partii. Następnie uczestnicy wybierają stronę konfliktu i rozmieszczają na planszy swoje twierdze, armie (duża ilość plastikowych figurek), oraz tytułowe Smocze Runy. Runewars kończy się w momencie gdy jeden z graczy posiada kontrole na obszarach zawierających 6 pożądanych kamieni (nie będzie to łatwe!). Całość rozgrywki przebiega w turach podzielonych na pory roku. Na początku każdej odkrywana jest Karta Pory Roku (niosąca dwa „elementy/wydarzenia”- jedno powiązane z samą kartą, drugie z aktualną pora roku). Po jej odkryciu, gracze zagrywają Karty Rozkazu (jest ich 8, a każdą możemy wykorzystać raz do roku). Dzięki nim sprawujemy rządy- mobilizujemy wojska, umacniamy i stawiamy twierdze, podbijamy nowe regiony, zarządzamy zasobami. Drugim rodzajem kart, które pozwalają zaskoczyć przeciwnika, oraz wspomagają wykonanie Rozkazu są zdobywane podczas gry Karty Taktyki. Jak zdobywać Smocze Runy, które są sercem Runewars? Podbijając teren z umieszczonym na nim kryształem, lub wypełniając misje bohaterem. W każde lato gracze mogą rekrutować bohaterów i zyskiwać dla nich chwałę- dzięki temu, Ci odwdzięczą nam się Smoczymi Runami.
Runewars to świetny popis wydawniczy- figurki i karty są precyzyjnie wykonane, ilustracje zachwycają oko. Rasy (4 różne), są unikatowe, posiadają jednostki z innymi cechami idealnie zbalansowanymi. Każda z nich wymaga innej taktyki i podejścia do gry. Uwaga! Mimo, że Runewars to dobry tytuł, mnogość elementów, wątków i zasad może zrazić mniej doświadczonych graczy.
Nagrody i wyróżnienia
Pliki i strony związane z grą
Akcesoria do gry
-
Koszulki FFG 41 x 63 mm 50 szt. - Mini American Yellow
liczba sztuk: 4 -
Koszulki FFG 57 x 89 mm 50 szt. - Standard American Green
liczba sztuk: 2
Gry z serii
-
Runewars (edycja polska poprawiona)
samodzielna gra -
Runewars - Banners of War
dodatek
Cena gry
-
AM76
299.00 PLN