Arschmallows (edycja polska)
- Producent
- Rebel
- Wydanie
- polskie
- Instrukcja
- polska
- Wiek
- od 9 lat
- Liczba graczy
- od 2 do 6 osób
- Czas gry
- od 30 do 40 min.
- Rok wydania
- 2025
- Autor
- Ricardo Barreto, Denis Görz
- Pudełko zawiera
- * 62 karty
* instrukcja
Opis
Premiera 26.11.2025
Na ciepło smakują najlepiej!
Odkryj, jaką wartość punktową skrywają Twoje karty i użyj sprytu, aby zebrać najsmaczniejsze pupianki i zwyciężyć! Arschmallows to ekscytująca zabawa dla osób w każdym wieku. Toczy się przez 6 rund, podczas których naszym celem jest zebranie jak najmniejszej liczby punktów. Aby tego dokonać, będziemy starali się zapamiętać położenie poszczególnych kart i skutecznie je podmieniać. Zbierzcie się dookoła ogniska i przygotujcie się na świetną zabawę. Tylko niczego nie przypalcie!
Na czym to polega?
Na początku każdej rundy gracze otrzymują po 6 zakrytych kart i układają je przed sobą. Zanim zabawa się rozpocznie, możemy podejrzeć 2 z nich.
Gracze rozgrywają kolejno swoje tury. Na początku dobieramy wierzchnią kartę z zakrytego stosu dobierania (i spoglądamy na nią) albo dobieramy wierzchnią kartę z odkrytego stosu kart odrzuconych. Następnie wykonujemy 1 z następujących akcji:
- Wymieniamy 1 ze swoich zakrytych kart na dobraną kartę (nie ujawniając jej).
- Odrzucamy dobraną kartę, a następnie odkrywamy 1 ze swoich kart – w ten sposób zostaje ona zablokowana do końca rozgrywki.
- Jeśli karta dobrana z zakrytego stosu dobierania okaże się kartą akcji, możemy wykonać opisaną na niej akcję albo kontynuować rozgrywkę, tak jak w przypadku akcji 1 i 2.
Jeśli gracz na koniec swojej tury uważa, że ma najniższą liczbę punktów spośród wszystkich uczestników, może zakończyć rundę okrzykiem „Pupianki!”. Runda kończy się również wtedy, gdy jeden z graczy ma przed sobą same odkryte karty. W takim przypadku pozostali gracze mogą rozegrać po ostatniej turze. Osoba, która zakończyła rundę, musi mieć najniższą łączną liczbę punktów. Jeśli nie udało jej się tego osiągnąć, jej punkty zostają podwojone w ramach kary.
Punkty zdobyte w poszczególnych rundach sumują się. Zwycięży osoba, która po skończeniu 6. rundy będzie miała ich najmniej.
Dlaczego pokochasz tę grę?
- Proste zasady, mnóstwo interakcji i zabawne rysunki – Arschmallows ma wszystkie cechy idealnej gry towarzyskiej! Świetnie sprawdzi się zarówno do rodzinnych rozgrywek, jak i podczas imprez, a wprowadzenie do zabawy nowych graczy zajmie maksymalnie kilka minut.
- Aby wygrać, musimy wykazać się nie lada pamięcią i okiełznać zmieniające się cały czas położenie kart. Taki trening umysłowy z pewnością przyda się zarówno dzieciom, jak i dorosłym!
- Poręczne pudełko sprawia, że gra z powodzeniem zmieści się w torebce czy plecaku, dzięki czemu możemy zabrać ją ze sobą, gdzie tylko zapragniemy. Rozgrywki przy ognisku będą wyjątkowo klimatyczne (oczywiście w bezpiecznej odległości od płomieni).
Nagrody i wyróżnienia
Pliki i strony związane z grą
Akcesoria do gry
Gry z serii
Cena gry
-
AM76
37.90 PLN
