Eufrat i Tygrys
7.7
- Producent
- Lacerta
- Kategorie
- logiczna (Abstract Strategy)
starożytność (Ancient)
cywilizacyjna (Civilization)
rozbudowa terytorium (Territory Building) - Pozycja na BGG
- 112
- Ocena na BGG
- 7.7/10 na 28891 głosy
- Nazwa oryginalna
- Tigris & Euphrates
- Mechaniki
- kontrola obszarów (Area Majority / Influence)
--------- (Connections)
zarządzanie ręką (Hand Management)
--------- (Hidden Victory Points)
--------- (Highest-Lowest Scoring)
--------- (Income)
zbiory zasobów (Set Collection)
--------- (Square Grid)
wzajemne zniszczenie (Take That)
rozmieszczanie elementów (Tile Placement) - Instrukcja
- polska
- Wiek
- od 12 lat
- Liczba graczy
- od 2 do 4 osób
- Czas gry
- od 80 do 100 min.
- Rok premiery
- 1997
- Autor
- Reiner Knizia
- Pudełko zawiera
- *plansza
*153 żetony cywilizacji
*8 żetonów katastrof
*1 żeton pojednania
*6 drewnianych monumentów
*16 Przywódców z 4 dynastii
(drewniane dyski)
*140 kostek punktów zwycięstwa
(20 małych i 15 dużych drewnianych kostek w 4 kolorach)
*10 skarbów
(drewniane kostki w naturalnym kolorze)
*4 parawany
*1 woreczek (na żetony cywilizacji)
*zasady gry (instrukcja oraz „ściągawka”)
Opis
Ty jesteś odpowiedzialny za swoją dynastię - jej rozwój i dobrobyt na tych ziemiach. Do dyspozycji masz czterech przywódców: Króla, Kapłana, Kupca i Rolnika, którzy w Twoim imieniu będą budować oraz przejmować największe miasta. Niestety Twoja dynastia nie jest jedyną, która rości sobie prawa do tych ziem, tak więc konflikty będą nieuniknione!
Kluczem do zwycięstwa nie jest jednakże siła militarna! Musisz rozwijać i umacniać wszystkie cztery obszary rozwoju cywilizacyjnego - politykę, religię, handel i rolnictwo. Za każdy z tych obszarów odpowiedzialny jest inny przywódca, więc musisz używać każdego aby zabezpieczyć przyszłość swojego rodu! Zaniedbanie któregokolwiek obszaru sprawi, że Twoje królestwo zachwieje się w posadach, a ród zaginie w pyle zapomnienia...
Przewidywanie ruchów przeciwników i rozważne planowanie są podstawą !
Na czym to polega?
Każdy z graczy ma do dyspozycji 4 liderów odpowiedzialnych za 4 różne obszary. Używając ich zdobywa się Punkty Zwycięstwa w tych 4 kategoriach. Jednakże wygrywa ten, kto na koniec będzie miał najwięcej punktów w swoim najsłabszym obszarze! Taki warunek zwycięstwa wymusza na graczach rozważne planowanie i unikanie specjalizacji, gdyż nierównomierny rozwój to pewna przegrana.
Dlaczego zachwycisz się tą grą?
- Gra jest czystą strategią z niewiekim elementem losowym. Tutaj zmierzy się człowiek przeciwko człowiekowi, plan jednego gracza stanie w konfrontacji z innym graczem i tylko mądre planowanie i przewidywanie ruchów przeciwnika pozwoli wygrać grę!
- W tej grze nie pojawia się sytuacja częsta w grach strategicznych - swoisty wyścig zbrojeń. Tutaj nieustannie umacniając jeden ze swoich obszarów automatycznie osłabiasz pozostałe. Nie musisz się obawiać że gra utknie w martwym punkcie z powodu zbyt silnych armii po obu stronach!
- Zazwyczaj od wygrania dzieli nas 1-2 punkty, więc nawet jeśli się przegrało, można powiedzieć, że "prawie nam się udało".... i zacząć kolejną partię, która tym razem z pewnością skończy się naszym zwycięstwem! ;)
Nagrody i wyróżnienia
-
Deutscher Spiele Preis (Niemcy) (Familien-/Erwachsenenspiel)
1998 (miejsce 1)
Pliki i strony związane z grą
Akcesoria do gry
Gry z serii
Cena gry
-
AM76
137.00 PLN