Rokoko
Pudełko wymiary
30 x 30 x 7 cm
30 x 30 x 7 cm
Waga około
1.4 kg
Ocena
7.57
Rekomendowane gry dla Ciebie
Producent
Hobbity
Kategorie
Oświecenie (Age of Reason)
Ekonomiczna (Economic)
Pozycja na BGG
198
Ocena na BGG
7.57/10 na 5938 głosy
Nazwa oryginalna
Rococo
Mechaniki
Kontrola obszarów (Area Control / Area Influence)
Dociąganie kart (Card Drafting)
Tworzenie talii (Deck / Pool Building)
Zarządzanie ręką (Hand Management)
Zbiory zasobów (Set Collection)
Wydanie
polskie
Instrukcja
polska
Wiek
od 12 lat
Liczba graczy
od 2 do 5 osób
Czas gry
od 60 do 120 min.
Autor
Matthias Cramer, Louis Malz, Stefan Malz
Pudełko zawiera
dwustronna plansza
55 kart
42 żetony Strojów
48 żetonów Surowców
*48 Monet
*48 znaczników Punktów Prestiżu
*80 drewnianych znaczników Własności
*16 drewnianych znaczników Przędzy
*16 drewnianych znaczników Koronki
*5 plansz graczy
*woreczek
*znacznik gracza rozpoczynającego
*instrukcja

Opis

Igły i nożyce w ruch!

Świat wchodzi w fantazyjną epokę Rokoko, a król Ludwik XV zorganizował bal! To może być największy i najbardziej prestiżowy bankiet na francuskim dworze królewskim... więc wszyscy zgłaszają się do najlepszego krawca- czyli do Ciebie. Rokoko to gra dla 2 do 5 osób, w której gracze wcielają się w właścicieli warsztatów krawieckich i będą próbowali zdobyć jak najwięcej punktów prestiżu- może Twoje wysiłki zostaną zauważone przez króla i zostaniesz doceniony w iście królewski sposób?

Planszę na początku rozgrywki układamy na środku, na niej umieszczamy w odpowiednich miejscach żetony materiałów i 9 kreacji. W zasięgu ręki należy stworzyć bank surowców, a przy krawędzi wyłożyć 5 kart pomocników do zatrudnienia. Każdy z uczestników otrzymuje talię podstawową 5 kart (złożoną z mistrzów, uczniów i pomocnika), oraz planszę gracza- w klarowny sposób przedstawiającą co dany pracownik może zrobić w fazie akcji (uwaga! Nie każdy pracownik ma takie same kompetencje! Należy przemyśleć kogo gdzie możemy posłać). Na początku tury gracz wybiera 3 spośród kart ze swojej talii i teraz może zdecydować się na jakieś akcje. Opcji jest wiele, ale tylko dobrze zorganizowany krawiec epoki Rokoko zyska najwięcej punktów zwycięstwa! Możemy wysłać pracownika po materiały na suknie, jeśli mamy odpowiednie zasoby, możemy go wysłać by suknie uszył. Jeśli ta jest gotowa, to gracz podejmuje decyzje czy ją sprzedać (zyskując złoto), czy ubrać gościa na balu i zyskać punkty zwycięstwa. W zależności gdzie nasz gość się znajdzie dostajemy punkty za miejsce w pałacu, lub bonusy np. dodatkowe surowce. Jeśli nasza kreacja znajdzie się na górnym piętrze, na koniec gry wychodzi na taras by obejrzeć pokaz fajerwerków (zapewniający mnożnik punktowy!). Możemy też wysłać pracowników do królowej (zapewnia nam to pierwszeństwo w kolejnych rundach), lub po nowego pomocnika (zakupując go za złote monety). Za pieniądze możemy również wykupić wystrój Sali Balowej!

Mnóstwo możliwości, mnogość decyzji, sprawiają, że Rokoko jest prawdziwie przyjemnym wyzwaniem dla graczy! To zakręcona epoka dla krawca, który w tym całym pośpiechu może zapomnieć, że to przecież sukienki są jego głównym dziełem! A na całość tylko 7 tur! Sprawdź jak kosztuje smak zwycięstwa, Prestiż na francuskim dworze i satysfakcja, że wszystko oświetlane przez szalony pokaz fajerwerków to owoc Twojej pracy wieńczący epokę Rokoko!

Nagrody i wyróżnienia

Akcesoria do gry

Gry z serii

Cena gry

Zdjęcia gry z serwisu BoardGameGeek

Komentarze i opinie na temat gry

Data Publikacji 2014-05-09 15:49:14