nieHook!
Pudełko wymiary
14 x 19 x 7 cm
14 x 19 x 7 cm
Waga około
0.5 kg
Ocena
5.51
Rekomendowane gry dla Ciebie
Producent
Lacerta
Kategorie
zwierzęta (Animals)
walka (Fighting)
imprezowa (Party Game)
piraci (Pirates)
w czasie rzeczywistym (Real-time)
Pozycja na BGG
22412
Ocena na BGG
5.51/10 na 215 głosy
Nazwa oryginalna
Hook!
Mechaniki
eliminacja graczy (Player Elimination)
symultaniczny wybór (Simultaneous Action Selection)
Wydanie
polskie
Instrukcja
polska
Wiek
od 8 lat
Liczba graczy
od 3 do 6 osób
Czas gry
od 20 do 30 min.
Rok premiery
2014
Rok wydania
2014
Autor
Marco Teubner
Nazwa oryginalna
Hook!
Ocena na BGG
5.48
Pozycja na BGG
19516
Poziom trudności
1.14 na 5
Pudełko zawiera
*6 kart obrażeń
*96 kart celów
*18 kart z otworami po kulach armatnich
*54 żetony kul armatnich
*1 karta z kompasem
*5 kart podsumowania zasad
*1 instrukcja

Opis

Ahoj Marynarzu! Uwaga Piraci na horyzoncie!

Zabawa dla całej rodziny w morskich klimatach! Gdy morze jest spokojne, nie ma kogo rabować i grabić, nie ma co robić to piraci zabawiają się w bitwę! „Hook” to gra na spostrzegawczość od 3 do 6 osób, w której gracze spróbują uniknąć armatnich kul by złapać jak największą liczbę spłoszonych papug!

Rozpoczynamy rozgrywkę „Hook!” od położenia na środku wszystkich żetonów kul armatnich, oraz wybraniu sobie koloru marynarza/pirata którym będziemy grali. Wraz z Kartą Obrażeń danej postaci otrzymujemy zestaw specjalnym kart z otworami, oraz rozdane wszystkim po równo Karty Celów z przetasowanej talii. Wszystko rozkładamy przed sobą, wraz z zakrytą osobistą Talią Celów. Teraz jesteśmy gotowi do gry! „Hook!” rozpoczyna gracz z kompasem wydając komendę „Gotowi do strzału? Pal!”. W tym momencie wszyscy odkrywają wierzchnią kartę z Talii Kart Celów i kładą je na środku, by były widoczne dla wszystkich. Następnie biorą kartę z otworami i przykrywają nią jedną z wyłożonych kart celów. Uwaga! Surowe zasady pirackiej braci mówią, że jeśli jakiejś karty z otworami dotkniemy MUSIMY jej użyć! Zabronione jest jakiekolwiek cofanie, nawet jeśli źle kartę położymy, rozpatrujemy efekt źle położonej karty z otworami! W końcu kuli armatniej po wystrzeleniu nie jesteśmy w stanie zawrócić! O co chodzi z kładzeniem kart z otworami? Mianowicie, przykrywają one Karty Celów, tak, że widoczne są tylko niektóre obrazki. Teraz będziemy sprawdzać wynik strzelaniny- czyli rozpatrywać te obrazki. Jeśli przez otwór wygląda pirat w jakimś kolorze, gracz dostaje jedną kule armatnią i kładzie ją na swojej karcie Obrażeń, nawet jeśli to jego karta z otworami leży na Karcie Celów. Jeśli jakaś karta z otworami danego gracza pokazuje również beczkę lub klatkę, gracz ten ignoruje kulę (nie bierze jej z puli) ponieważ zdążył się schować. Jeśli jakaś karta z otworami pokazuje Czarnego Pirata, właściciel karty z otworami wskazuje cel kuli (innego gracza). Są jeszcze trzy symbole- bomba sprawia, że wszyscy gracze otrzymują obrażenie, butelka rumu „ulecza” jedną ranę (usuwa jedną kule z karty obrażeń) i papugi. Osoba której karta z otworami pokazuje papugę, zabiera tą kartę dla siebie. Na koniec gry zliczamy ilość papug i wygrywa osoba z największą ilością tych ptaków! (Oczywiście jeśli wcześniej nie zatonęła w wyniku miotanych kul)

Ciekawy i niespotykany dotąd rodzaj prowadzenia gry. Ta nowatorka mechanika zasłaniania Kart Celów kartami z otworami sprawia, że „Hook!” jest świetną rozrywką podczas rodzinnych rozgrywek ale i też sprawia, że gra znajduje zastosowanie na imprezach! Wykaż się celnym okiem, spostrzegawczością, zdolnością reagowania i logicznym myśleniem! „Hook!” to gra planszowa dla prawdziwych piratów głodnych morskich bitew!

Nagrody i wyróżnienia

Akcesoria do gry

Gry z serii

Cena gry

Zdjęcia gry z serwisu BoardGameGeek

Komentarze i opinie na temat gry

Data Publikacji 2014-07-03 17:00:09