Szogun: Dwór Tenno
- Pudełko wymiary
- 27 x 37 x 5.5 cm
- Waga około
- 1 kg
7.14
- Producent
- Rebel
- Kategorie
- ekonomiczna (Economic)
dodatek do gry (Expansion for Base-game) - Ocena na BGG
- 7.14/10 na 417 głosy
- Nazwa oryginalna
- Shogun: Tenno's Court
- Mechaniki
- kontrola obszarów (Area Majority / Influence)
symultaniczny wybór (Simultaneous Action Selection)
zróżnicowanie kolejności akcji (Variable Phase Order) - Wydanie
- polskie
- Instrukcja
- polska
- Liczba graczy
- od 3 do 5 osób
- Czas gry
- od 90 do 120 min.
- Rok premiery
- 2011
- Rok wydania
- 2014
- Autor
- Dirk Henn
- Pudełko zawiera
- *1 Dwór Tenno
*5 Dodatkowych plansz graczy
*35 Drewnianych dworskich urzędników
*21 Kart przywilejów
*15 Kart wieży bitew
*1 Instrukcja
*20 Kart minidodatku "Samuraj"
Opis
Oto dodatek do niesamowitej gry Szogun- Dwór Tenno!
W pudełku znajdziemy nową planszę, którą dokładamy do podstawowej, oraz trzy nowe pola akcji dla każdego gracza. Rozszerzenie zawiera pionki urzędników (z początkiem gry dostajemy tylu urzędników ile naszych kostek wypadnie podczas pierwszego losowania w Wieży Bitewnej), którzy będą wykorzystywani by zdobywać dla nas nowe karty specjalne. Gracze dostają również trzy karty planowania związane z planszą Dworu Tenno.
Plansza Dworu Tenno będzie rozpatrywana przed fazą akcji normalnej rozgrywki Szoguna. Na planszy z rozszerzenia możemy w fazie planowania położyć kartę skrzyni (co nic nie zmieni w rozgrywce- służy tylko do zmylenia przeciwnika), kartę prowincji (w zależności na którym polu ją położymy, będziemy mogli 1,2 lub 3 jednostki zmienić w urzędników, których wyślemy na Dwór) , lub kartę specjalną (pozwalające zmienić kostki z tacki w urzędników). Następnie po rozpatrzeniu kart, przechodzimy do planszy Dworu Tenno- rozpoczyna gracz, który ma największą ilość urzędników (w przypadku remisu decyduje kolejność w grze). Przeznacza on ich by wykupić kartę specjalną, ułatwiającą nam rozgrywkę. Karty znacznie przechylają szalę i otwierają nowe drogi do wygranej. Pozwalają usuwać wydarzenia, niwelują żetony buntu, zwiększają zapasy ryżu czy skrzyń, lub po prostu dają punkty zwycięstwa itp. Jeśli pierwszy gracz zakupił co potrzebował, do głównej Sali Dworu wchodzi kolejny uczestnik (i tak do rozpatrzenia wszystkich). Jeśli jakaś karta specjalna zostanie, odrzuca się ją, by w nowej turze można było wyłożyć trzy nowe karty specjalne.
Dodatkowo Szogun- Dwór Tenno zawiera jeszcze jedno małe rozszerzenie „Samuraj”! Każdy z graczy dostaje dodatkową talię 4 kart. Układamy je w zależności od kontrolowanych prowincji w różnych regionach. Jeśli mamy wpływy tylko w jednym regionie, nic się nie dzieje. Jeśli mamy dwie prowincje w dwóch różnych regionach, przekładamy talię i uzyskujemy bonus z danej karty np. dodatkowe porcje ryżu. Jeśli kontrolujemy prowincje w co najmniej 4 regionach możemy otrzymać nawet punkty zwycięstwa!
Odśwież Szoguna z nowym dodatkiem! Zdobywaj kontrole i umacniaj wpływ swojego rodu za pomocą urzędników (którzy mogą się okazać dużo skuteczniejszą bronią niż wojska!). Zdobywaj punkty zwycięstwa na nowe sposoby i ciesz się swoją ulubioną grą strategiczną z Dworem Tenno!
Nagrody i wyróżnienia
Pliki i strony związane z grą
Akcesoria do gry
-
Koszulki FFG 44 x 68 mm 50 szt. - Mini European Red
liczba sztuk: 2 -
Koszulki Mayday 45 x 68 mm 100 szt. - Mini Euro
liczba sztuk: 1
Gry z serii
-
Szogun
samodzielna gra -
Szogun: Dwór Tenno
dodatek
Cena gry
-
AM76
73.00 PLN