Neuroshima HEX 2.5
Pudełko wymiary
26 x 26 x 8 cm
26 x 26 x 8 cm
Waga około
0.8 kg
Ocena
7.4
Rekomendowane gry dla Ciebie
Producent
Portal
Kategorie
kolekcjonerska (Collectible Components)
walka (Fighting)
puzzle (Puzzle)
science Fiction (Science Fiction)
Pozycja na BGG
311
Ocena na BGG
7.4/10 na 14130 głosy
Nazwa oryginalna
Neuroshima Hex! 3.0
Mechaniki
kontrola obszarów (Area Majority / Influence)
--------- (Connections)
sieć ruchu (Grid Movement)
zarządzanie ręką (Hand Management)
hexagonalne pola (Hexagon Grid)
--------- (Line of Sight)
eliminacja graczy (Player Elimination)
wariant solo (Solo / Solitaire Game)
partnerstwo (Team-Based Game)
rozmieszczanie elementów (Tile Placement)
różne zdolności graczy (Variable Player Powers)
Wydanie
polskie
Instrukcja
polska
Wiek
od 10 lat
Liczba graczy
od 2 do 4 osób
Czas gry
od 45 do 90 min.
Edycja
2
Autor
Michał Oracz
Pudełko zawiera
*plansza
*140 żetonów (po 35 dla każdej z 4 armii)
*instrukcja wraz z opisami armii i poradami taktycznymi
Jest to samodzielna gra do serii Neuroshima

Opis

Nowa edycja najbardziej cenionej polskiej gry planszowej. 

Neuroshima Hex to planszowa gra strategiczna rozgrywająca się w postapokaliptycznym świecie opanowanym przez mutantów i bezwględne maszyny Molocha. Każdy z graczy dowodzi jedną z armii, na którą składają się żetony jednostek, modułów i akcji, które wykłada się na heksagonalnej planszy pola bitwy.

W pudełku znajdują się 4 armie, w tym:

  • potężne, ale powolne maszyny Molocha
  • Posterunek - ostatnia regularna armia ludzkości
  • gangi Hegemonii
  • mutanci Borgo


Gra ma niepowtarzalny klimat i bardzo proste zasady, które można wytłumaczyć w ciągu 5 minut. Mimo to, pozwala na różnorodne strategie i daje duże możliwości taktyczne.

Gra otrzymała wyróżnienie ekspertów w plebiscycie Gra Roku 2007 organizowanym przez serwis Gry-Planszowe.pl!

Na czym to polega?

Każda armia składa się z 35 żetonów, na które składają się żetony jednostek oraz akcji specjalnych. Jednostki wykłada się na planszę, na dowolnym polu nie zajętym przez inny żeton. Każda z nich ma oznaczenie informujące, czy jest jednostką strzelającą czy walczącą wręcz a także inicjatywę (o wartości od 0 do 3). Na żetonie znajdują się także symbole oznaczające z jaką siłą i w jakie kierunki atakuje. Niektóre jednostki mają zdolności specjalne, np. "Sieciarz" może zablokować działanie sąsiadującej jednostki, inne mogą atakować dwukrotnie, jeszcze inne mają zamontowany pancerz itp. Symboli jest niewiele, są czytelne i bardzo łatwo się w nich połapać - nie trzeba ich nawet specjalnie znać przed rozgrywką. Przykładowe żetony można zobaczyć w galerii poniżej.

Wśród żetonów występują żetony specjalne "Bitwa", które można zagrać, aby rozpocząć walkę. Momenct rozstrzygania bitwy jest bardzo efektowny - wiele jednostek ginie, wykonując przed śmiercią jeszcze jeden, zabójczy atak. Dobre ustawienie jednostek i ich osłona oraz ochrona bazy są bardzo trudne, często więc posyła się jednostki w samobójcze misje, aby tylko zdjąć jeszcze jeden punkt z bazy przeciwnika.

Nagrody i wyróżnienia

  • Gra roku (Polska)
    Gra roku (Polska) (Wyróżnienie Graczy)
    2007 (miejsce 1)

Akcesoria do gry

Cena gry

Zdjęcia gry z serwisu BoardGameGeek

Komentarze i opinie na temat gry

Data Publikacji 2011-02-08 15:28:42