Marco Polo PL
Pudełko wymiary
22.5 x 32 x 7 cm
22.5 x 32 x 7 cm
Waga około
2 kg
Ocena
7.98
Producent
Albi Polska
Kategorie
Kości (Dice)
Ekonomiczna (Economic)
Średniowiecze (Medieval)
Podróże (Travel)
Pozycja na BGG
36
Ocena na BGG
7.98/10 na 10765 głosy
Nazwa oryginalna
The Voyages of Marco Polo
Mechaniki
Dociąganie kart (Card Drafting)
Rzucanie kośćmi (Dice Rolling)
Ruch po punktach (Point to Point Movement)
Zbiory zasobów (Set Collection)
Różne zdolności graczy (Variable Player Powers)
Zajmowanie pól akcji (Worker Placement)
Wydanie
polskie
Instrukcja
polska
Wiek
od 12 lat
Liczba graczy
od 2 do 4 osób
Czas gry
od 40 do 100 min.
Rok premiery
2015
Rok wydania
2015
Autor
Simone Luciani Daniele Tascini
Pudełko zawiera
* 4 pomoce graczy
* 4 plansze graczy
* 10 żetonów postaci
* 16 żetonów miast
* 26 kolorowych kości
* 40 żetonów monet
* 44 żetony kontraktów
* 53 karty
* 123 drewnianych elementów
* plansza
* znacznik pierwszego gracza
* instrukcja + suplement

Opis

Wyrusz śladami jednego z najsłynniejszych kupców i podróżników!

"Marco Polo" to gra planszowa typu „euro”,  autorstwa "T'zolkina", dla 2 do 4 osób w wieku co najmniej 12 lat. Tym razem twórcy przeniosą nas do średniowiecznej Wenecja i odkryją przed nami szlaki ówczesnej Azji i Europy. Gracze wcielając się w zamożnych kupców, będą handlować i spróbują zbić majątek (punktowy!) na obrocie towarami i wielbłądami. Warto wyruszyć szlakiem za "Marco Polo"? Czy może lepiej zostać i założyć dom handlowy w rodzinnym mieście?

Przygotowanie rozgrywki jest bardzo proste. Planszę do gry "Marco Polo", wytrzymałą, pięknie wydaną, umieszczamy na środku. Większym miastom losujemy żeton Akcji Specjalnej. Gracze otrzymują 5 kostek i wybierają sobie Postać. Każda ma swoje unikatowe umiejętności, które pomogą nam w trakcie trwania gry. Gdy wszystko rozmieszczone możemy zaczynać. "Marco Polo" oparty jest o mechanikę "dice placement"- czyli umieszczania kostek w polach akcji. Podczas swojej tury gracze, będą musieli podjąć się jednej akcji obowiązkowej, oraz jeśli chcą (i mogą ponieść ich koszt) akcji dodatkowych. Będziemy kupowali towary, przyprawy, wielbłądy, otwierali domy handlowe, szykowali wyprawy lub podejmowali się zrealizowania misji- wystarczy, że w odpowiednim miejscu położymy swoją kostkę. W "Marco Polo" zrezygnowano z "blokowania" pól akcji, co zupełnie minimalizuje interakcję negatywną w rozgrywce. Pierwszy gracz może je zająć i podjąć się jej wykonania za darmo. Inni gracze mogą wybrać to samo pole, płacąc drobny koszt (najniższy wynik na leżących na polu kostkach). Stwarza to wiele możliwości. A wszystkie mają na celu przyniesienie nam największej ilość punktów. Po piątej rundzie gra się kończy i wyłaniamy zwycięzcę.

Przyjemnie wydana gra "Marco Polo" jest kolejnym sukcesem pary autorów. Po "T'zolkinie" przyszedł czas na trochę bardziej losową, ale równie wymagająca ekonomiczną przygodę. Regrywalna, prosta w założeniach, przyjemna dla oka. Ucieszy zarówno wielbicieli gier typu "euro-", jak i strategów lubujących się w "cięższych" tytułach.

Nagrody i wyróżnienia

  • Gra roku (Polska)
    Gra roku (Polska) (Zaawansowana)
    2016 (miejsce 1)
  • International Gamers Awards - najwybitniejsze gry międzynarodowe
    International Gamers Awards - najwybitniejsze gry międzynarodowe (Strategy - multi-player - strategiczne wieloosobowe)
    2015 (miejsce 1)

Akcesoria do gry

Gry z serii

Cena gry

Zdjęcia gry z serwisu BoardGameGeek

Komentarze i opinie na temat gry

Data Publikacji 2016-02-23 13:50:30