Dobry Glina Zły Glina
- Pudełko wymiary
- 11 x 18 x 4 cm
- Waga około
- 0.2 kg
6.55
- Producent
- Fullcap Games
- Kategorie
- blef (Bluffing)
gra karciana (Card Game)
dedukcja (Deduction)
imprezowa (Party Game)
szpiegostwo (Spies/Secret Agents) - Pozycja na BGG
- 2380
- Ocena na BGG
- 6.55/10 na 3363 głosy
- Nazwa oryginalna
- Good Cop Bad Cop
- Mechaniki
- --------- (Alliances)
zarządzanie ręką (Hand Management)
--------- (Hidden Roles)
pamięć (Memory)
eliminacja graczy (Player Elimination)
wzajemne zniszczenie (Take That) - Wydanie
- polskie
- Instrukcja
- polska
- Wiek
- od 13 lat
- Liczba graczy
- od 4 do 8 osób
- Czas gry
- od 5 do 15 min.
- Rok premiery
- 2014
- Rok wydania
- 2015
- Autor
- Brian Henk Clayton Skancke
- Pudełko zawiera
- * 24 karty lojalności
* 16 kart ekwipunku
* 8 kart pomocy gracza
* 4 karty broni
* 2 karty ran
* 1 karta głównego śledczego
* instrukcja
Opis
Policyjna gra blefu i dedukcji.
"Dobry Glina, Zły Glina" to propozycja na każdą imprezę. Od 4 do 8 osób, w wieku co najmniej 13 lat, zasiada w kręgu, zamyka się na posterunku, mierząc w siebie nieufne... spojrzenia. Postanawiacie zmierzyć się z korupcją trawiącą Wasze szeregi od środka. Kto jest sprzedajny? Komu można ufać? Wiemy, że między Wami jest Agent (szef wiernych prawu), oraz Kingpin (lider "kupionych"). Kim on jest?
"Dobry Glina, Zły Glina" to dynamiczna gra tajnych tożsamości. Z początkiem rozgrywki, każdy otrzymuje trzy karty Lojalności. Określają one do której grupy przynależymy- nie wolno o nich rozmawiać, nikomu ich pokazywać, ani się nimi wymieniać! Taki już los. Jeśli mamy przewagę kart niebieskich, jesteśmy po stronie Sprawiedliwych, jeśli więcej jest czerwonych, jesteśmy skorumpowani. Gracze, którzy dostali Agenta, lub Kingpina są liderami danego stronnictwa (bez znaczenia, jaki kolor jest w przewadze!). Celem gry "Dobry Glina, Zły Glina" jest wyeliminowanie przeciwnego Bossa. Pierwszy gracz otrzymuje znacznik Śledczego i wykonuje swoje akcje. Kończąc ruch przekazuje znacznik zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Co można zrobić? W swojej turze wykonujemy następujące czynności (nie musimy robić wszystkich!): po pierwsze możemy podejrzeć kartę przeciwnika, po drugie wycelować w niego broń, lub pobrać kartę ekwipunku. Jako ostateczność możemy też strzelić! Osoba, która zostaje zraniona, a była "zwykłym" graczem Sprawiedliwych, bądź Przekupionych, odpada z gry. Boss musi odsłonić swoją tożsamość, a odpada dopiero po drugim "trafieniu".
Nie daj się zdemaskować! Im dłużej zostaniesz w ukryciu, tym większa szansa, że przeżyjesz! "Dobry Glina, Zły Glina", to wręcz kieszonkowy rozmiar pudełka- dzięki czemu zawędruje z Toba na każdą imprezę! Krótki czas rozgrywki, pozwala rozegrać kilka partii pod rząd! Zagraj raz i wkręć znajomych! Rozstrzygnijcie sprawy na posterunku, w tym samym, lub zmienionym składzie!
Nagrody i wyróżnienia
Pliki i strony związane z grą
- Instrukcja do gry
- Recenzja na blogu Powermilk
- Recenzja w serwisie Board Times
- Recenzja w serwisie Przystanek Planszówka
- Wideorecenzja w serwisie Youtube na kanale Board Game Girl
- Wideorecenzja w serwisie Youtube na kanale GambitTV
- Wideorecenzja w serwisie Youtube na kanale Granie W Chmurach
- Informacje o grze na BoardGameGeek
Akcesoria do gry
Gry z serii
Cena gry
-
AM76
36.00 PLN