Neuroshima HEX: Mephisto (edycja 3.0)
Pudełko wymiary
10 x 13 x 2 cm
10 x 13 x 2 cm
Waga około
0.2 kg
Ocena
7.77
Producent
Portal
Kategorie
Dodatek do gry (Expansion for Base-game)
Walka (Fighting)
Science Fiction (Science Fiction)
Ocena na BGG
7.77/10 na 193 głosy
Nazwa oryginalna
Neuroshima Hex! Mephisto
Mechaniki
Zarządzanie ręką (Hand Management)
Hexagonalne pola (Hex-and-Counter)
Partnerstwo (Partnerships)
Eliminacja graczy (Player Elimination)
Rozmieszczanie elementów (Tile Placement)
Różne zdolności graczy (Variable Player Powers)
Wydanie
polskie
Instrukcja
polska
Wiek
od 8 lat
Liczba graczy
od 2 do 4 osób
Czas gry
od 20 do 30 min.
Edycja
3
Rok premiery
2010
Rok wydania
2016
Autor
Michał Herda, Michał Oracz
Pudełko zawiera
* żetony armii Mephisto
* instrukcja
Jest to samodzielna gra i dodatek do serii Neuroshima HEX 3.0

Opis

Zestaw Armijny do Neuroshimy HEX

Anomalie rodem z radioaktywnych lejów po bombie rodzą potworności, o których nie śniło się przedwojennym naukowcom. Mephisto to gigantyczny czerw, jedyna w swoim rodzaju synteza ciała i stali, która stanowi zagrożenie nawet dla dobrze uzbrojonych sił ekspedycyjnych. Skażony krater kusi jako szlak na skróty i źródło zasobów, lecz nader często staje się dla przybyszów cmentarzyskiem. Wejście na terytorium monstrum oznacza bowiem zmagania na jego zasadach, z mrowiem pułapek i podstępów z dawna czekających na ofiarę. To jak walka z całą armią, a nie z pojedynczą istotą! 

Mephisto, zaprojektowany przez Michała Herdę jest już czwartym armypackiem. Jeśli zastanawiacie się jak może wyglądać armia zaprojektowana przez człowieka który stworzył Hexogłówki, to Mephisto jest dla was odpowiedzią. 

W przypadku Mephisto cały ciężar ofensywy tej armii dźwiga na sobie jej sztab. Podobnie jak w przypadku armii Dancer, ma on możliwość atakowania sztabów przeciwnika, jednak w całej armii nie znajdziemy żadnej jednostki która mogła by go w tym wyręczyć. 

Dodatkową siłę i skuteczność ataku sztabu zapewniają w armii Mephisto Wszczepy. Wszczepy są nowym rodzajem jednostki pozwalającym zapewnić Mephisto dodatkową siłę, inicjatywę, a czasem i dodatkowe akcje możliwe do wykonania na planszy. Wszczep Transmitera pozwala na wykonanie akcji Roszada, wszczep Ogona pozwoli odepchnąć jednostki przeciwnika. Dzięki Wszczepowi Szczęk będziemy mogli nawet wywołać bitwę nie mając żetonu bitwy na ręce. 

Jak silne może być Mephisto? Wyłożenie wszystkich wszczepów Szponów na planszę pozwoli Mephisto atakować z potworną siłą 5, a to wciąż nie jest kres jego możliwości. Tak ogromna siła połączona z umieszczonymi na planszy, praktycznie pozbawionymi możliwości obrony Wszczepami, stwarza na zupełnie nowe sytuacje i wymusza na graczu nowe podejście do strategii. 

Przed wami Mephisto. Ucierane na przestrzeni lat schematy zostaną złamane.

Nagrody i wyróżnienia

Akcesoria do gry

Cena gry

Zdjęcia gry z serwisu BoardGameGeek

Komentarze i opinie na temat gry

Data Publikacji 2016-06-30 13:48:12