Horror w Arkham: Koszmar z Dunwich
Pudełko wymiary
30 x 30 x 7 cm
30 x 30 x 7 cm
Waga około
1.4 kg
Ocena
7.8
Rekomendowane gry dla Ciebie
Producent
Galakta
Kategorie
przygodowa (Adventure)
dodatek do gry (Expansion for Base-game)
walka (Fighting)
horror/groza (Horror)
na podstawie powieści (Novel-based)
science Fiction (Science Fiction)
Ocena na BGG
7.8/10 na 6462 głosy
Nazwa oryginalna
Arkham Horror: Dunwich Horror Expansion
Mechaniki
kooperacja (Cooperative Game)
rzucanie kośćmi (Dice Rolling)
zarządzanie ręką (Hand Management)
ruch po punktach (Point to Point Movement)
różne zdolności graczy (Variable Player Powers)
Wydanie
polskie
Instrukcja
polska
Wiek
od 13 lat
Liczba graczy
od 1 do 8 osób
Czas gry
od 120 do 240 min.
Edycja
1
Rok premiery
2006
Rok wydania
2017
Autor
Richard Launius, Kevin Wilson
Nazwa oryginalna
Arkham Horror: Dunwich Horror Expansion
Ocena na BGG
7.80
Poziom trudności
3.49 na 5
Pudełko zawiera
*1 Instrukcja
*1 plansza
*8 kart postaci Badaczy
*8 znaczników Badaczy
*8 plastikowych podstawek pod znaczniki Badaczy
*152 karty Badaczy
*4 arkusze Przedwiecznych
*180 kart Przedwiecznych
*28 żetonów potworów
*3 znaczniki Koszmaru z Dunwich
*4 znaczniki Bram
*7 znaczników Gruzów
Jest to dodatek do serii Horror w Arkham

Opis

Horror sięga poza Arkham!

W pobliskiej mieścinie, w otoczeniu zielonych wzgórz życie wcale nie jest sielanką. Giną ludzie. Znikają bez wieści. Prace w polu ustają wczesnym popołudniem, by miejscowi szybko mogli schronić się przed zmierzchem. Mieszkańcy powtarzają między sobą stare legendy o ruinach na szczytach, o sabatach czarownic. Coraz częściej można spotkać obłąkanych pustelników, chodzących po ulicach, bredzących pod nosem. Mówi się, że za „Koszmar z Dunwich” odpowiedzialny jest miejscowy chłop, który zawarł pakt z diabłem…

Oto nowy dodatek do kooperacyjnej gry planszowej „Horror w Arkham”. Sam w sobie zawiera ponad 300 kart, urozmaicających Spotkania! „Koszmar z Dunwich” dołącza do gry planszę pobliskiej wioski Dunwich, którą umieszczamy nad dzielnicą Downtown miasta Arkham. Żeby się do niej dostać uczestnicy muszą odwiedzić dworzec kolejowy, lub miejsce ze stacją- taki ruch traktowany jest jako zwykła akcja (ale kosztuje 1$). Zostają wprowadzone nowe opcję np. jeśli nasz bohater jest poważnie ranny, może odejść na emeryturę, a my wylosujemy sobie świeżego poszukiwacza. Zmienia się również Ruch Potworów- stają się one bardziej agresywne, wręcz drapieżne, a sama Pula zostaje zasilona nowymi plugastwami (w tym potężną istotą „Koszmarem z Dunwich”). Gracze otrzymują szansę zmierzenia się z niespotykanymi dotąd Przedwiecznymi.

Zobacz jak daleko sięga Horror w Arkham. Jak spokojna niegdyś mieścina teraz ponosi okrutne konsekwencje decyzji jednego szaleńca. „Koszmar w Dunwich” poszerza granice podróży- możemy zawędrować dalej i dalej (byle nie zgubić się w czasie i przestrzeni!) w twórczość mistrza grozy H. P. Lovecrafta. Ale nie traćmy głowy! Poza plugastwami, dodatek wnosi nowych Poszukiwaczy, którzy mądrze poprowadzeni przezwyciężą każdy koszmar! („Koszmar z Dunwich” można dowolnie łączyć z innymi dodatkami do gry „Horror w Arkham”)

Nagrody i wyróżnienia

Akcesoria do gry

  • Koszulki FFG 41 x 63 mm 50 szt. - Mini American Yellow
    Koszulki FFG 41 x 63 mm 50 szt. - Mini American Yellow
    liczba sztuk: 4
  • Koszulki FFG 57 x 89 mm  50 szt. - Standard American Green
    Koszulki FFG 57 x 89 mm 50 szt. - Standard American Green
    liczba sztuk: 4
  • Koszulki Mayday 43 x 65 mm 100 szt. - Mini Chimera
    Koszulki Mayday 43 x 65 mm 100 szt. - Mini Chimera
    liczba sztuk: 2
  • Koszulki Mayday 56 x 87 mm 100 szt. - USA
    Koszulki Mayday 56 x 87 mm 100 szt. - USA
    liczba sztuk: 2

Cena gry

Zdjęcia gry z serwisu BoardGameGeek

Komentarze i opinie na temat gry

Data Publikacji 2011-09-15 11:23:11