Szeryf z Nottingham +  dodatek Wesoła Kompania
Waga około
2 kg
Rekomendowane gry dla Ciebie
Producent
Rebel
Wydanie
polskie
Instrukcja
polska
Wiek
od 13 lat
Liczba graczy
od 3 do 6 osób
Rok premiery
2014
Autor
Sergio Halaban
Pudełko zawiera
*216 kart Towarów (144 karty Legalnych Towarów (zielone), 60 kart Kontrabandy (czerwone), 12 kart Dóbr Królewskich (czerwone ze złotą wstęgą i pieczęcią Szeryfa u dołu) )
*6 promocyjnych kart Towarów Unikalnych (Złoty Jedwab, Ogień Grecki, Smoczy Pieprz, Oliwa z Oliwek, Ciężka Kusza, Miód Truskawkowy)
*110 monet w czterech nominałach
*1 znacznik Szeryfa
*5 Straganów Kupieckich
*5 Toreb Kupieckich
*instrukcja

*torba kupiecka (dla szóstego gracza)
*stragan kupiecki (dla szóstego gracza)
*6 kart zastępców szeryfa (reprezentujących 6 graczy)
*2 znaczniki zastępców szeryfa (zamiast znacznika szeryfa)
*płytka łupu
*6 kart czarnego rynku (kontrabanda)
*24 karty praw
*15 kart specjalnych zamówień (na każdej karcie widnieje 1 karta legalnego towaru i 1 karta kontrabandy)
*18 kart Wesołej Kompanii (na każdej karcie widnieje jej wartość, wysokość grzywny i efekt natychmiastowy)
*płytka lasu Sherwood (tu należy umieścić stos kart Wesołej Kompanii)

Opis

OFERTA WAŻNA DO 12 LISTOPADA do GODZINY 10.00

(realizacja zamówień 5 dni)


OFERUJEMY DWIE GRY !   Szeryf z Nottingham + dodatek Wesoła Kompania


Gra otrzymała nagrodę Najlepszej Gry Planszowej Origin Awards 2015.

Szeryf z Nottingham

Ależ szeryfie, to tylko jabłka...!

Chciwość i żądza bogactwa księcia Jana sięgnęły zenitu! Dla zwykłego, uczciwie płacącego podatki kupca godne życie stało się niemożliwe. Oto Szeryf z Nottingham sprawdza wszystkich wchodzących do miasta, czy aby nie wnoszą w obręb jego murów zakazanych towarów. Na szczęście Ty znasz Szeryfa lepiej niż książę. Ten nieprzyjemny, chciwy typ może sprawiać onieśmielające wrażenie, gdy stoi w bramie miasta, ale - bądźmy szczerzy - nawet on spojrzy w drugą stronę, gdy otrzyma sowitą łapówkę.

I oto pewnego pięknego poranka przybyłeś ze swoimi towarami na targ do uroczego Nottingham. Jedyną przeszkodą stojącą na drodze do uczciwego zysku jest Szeryf. Musisz go sprytnie oszukać albo bezczelnie przekupić. Ewentualnie możesz spróbować… powiedzieć prawdę!

W grze Szeryf z Nottingham wcielasz się w rolę kupca starającego się dowieźć swoje towary na miejski targ. W tym celu musisz przekonać Szeryfa, aby Cię wpuścił – i to za (prawie) każdą cenę!

Jeśli wieziesz ze sobą smakowite dobra, które jako prawy obywatel chcesz sprzedać na targu, aby urozmaiciły królewskie uczty, to nie masz się czego obawiać. Wystarczy zadeklarować faktyczną ilość i rodzaj przywożonych towarów, a w razie kontroli otrzymasz dodatkowo rekompensatę za marnowanie Twojego cennego czasu.

Jeśli zaś przewozisz kontrabandę, albo co gorsza próbujesz wwieźć do zamku i sprzedać królewskie dobra, których spożywanie zostało zarezerwowane wyłącznie dla króla i jego świty, to możesz mieć niemały problem, gdy trafi Ci się kontrola. Nie dość, że zostaną one skonfiskowane, to jeszcze zapłacisz grzywnę - tym większą im więcej zakazanych dóbr przewozisz.

Sprytni handlarze (których władza niesłusznie nazywa przemytnikami) mają jednak swoje sposoby, ale zwiększyć swoje zyski za pomocą datków (niesłusznie nazywanych łapówkami). Wiedzą oni bardzo dobrze, na ile mogą sobie pozwolić i ile wyniosą "opłaty manipulacyjne" przekazywane Szeryfowi. Wiedzą kiedy należy na wóz zapakować wyłącznie legalne towary, a kiedy pod częścią z nich schować kuszę, albo baryłkę pitnego miodu.

Na czym to polega?

W trakcie gry gracze po kolei będą odgrywać rolę Szeryfa i decydować o tym, które torby kupieckie przeszukać, a które przepuścić na targ bez inspekcji. Jeśli podczas inspekcji nie trafią na kontrabandę, to muszą z własnej kieszeni pokryć koszty odszkodowania dla niewinnego kupca. Jeśli natrafią w transporcie na zakazane towary, to przyłapany przemytnik zapłaci solidną grzywnę, która wpada do skarbca Szeryfa, a nielegalne dobra zostaną skonfiskowane.

Zwycięzcą zostanie gracz, który na koniec gry będzie dysponował największą liczbą punktów, zebraną dzięki zgromadzonym pieniądzom i towarom. 

 

Szeryf z Nottingham: Wesoła Kompania

Ależ szeryfie, to nie kusza, to kurczak!

Wesoła Kompania to zestaw czterech dodatków oraz wariantu dla sześciu graczy! Grając w sześciu będziemy mogli zamienić role szeryfa, dwoma rolami zastępców, którzy mogą decydować wspólnie o sprawdzeniu bądź przepuszczeniu danego handlarza.

Szmuglowanie jest bardzo emocjonującym zajęciem. Jeżeli chcemy podnieść nieco adrenalinę przy stole, to na pewno ucieszy nas fakt, że w dodatku znajdziemy 4 moduły dotyczące zmian w towarach:

  • Przepraw członka Wesołej Kompanii i ciesz się z jego specjalnych umiejętności,
  • Czarny Rynek, którego realizacja zapotrzebowania da nam dodatkowe monety,
  • Prawa zmieniające zasady gry, które Szeryf ustanawia w trakcie każdej rundy,
  • Specjalne Rozkazy przeszmuglowania pary legalnego i nielegalnego przedmiotu.

Dodatek do Szeryfa z Nottingham - Wesoła Kompania, to dzięki niemu targowanie się wejdzie na nowy poziom!

Uwaga! Karty w dodatku Wesoła Kompania mają polskojęzyczne rewersy. Takie same jak druga, dostępna obecnie na rynku edycja Szeryfa z Nottingham, wydana we współpracy z CMON.

 

Różnica między pierwszą edycją, a edycją drugą z dodatkiem

(po lewej rewers kart z drugiej edycji i z dodatku, po prawej rewers karty z pierwszej edycji)

 


Nagrody i wyróżnienia

Pliki i strony związane z grą

Akcesoria do gry

Gry z serii

Cena gry

Zdjęcia gry z serwisu BoardGameGeek

Komentarze i opinie na temat gry

Data Publikacji 2019-11-06 16:30:50
Szeryf z Nottingham,