Paladyni Zachodniego Królestwa: Wiek Królów
Ocena
8.22
Rekomendowane gry dla Ciebie
Producent
Portal
Kategorie
dodatek do gry (Expansion for Base-game)
średniowiecze (Medieval)
Ocena na BGG
8.22/10 na 148 głosy
Nazwa oryginalna
Paladins of the West Kingdom: City of Crowns
Mechaniki
dociąganie kart (Card Drafting)
--------- (Market)
zajmowanie pól akcji (Worker Placement)
--------- (Worker Placement, Different Worker Types)
Wydanie
polskie
Instrukcja
polska
Wiek
od 12 lat
Liczba graczy
od 1 do 4 osób
Czas gry
od 90 do 120 min.
Rok premiery
2021
Rok wydania
2021
Autor
Shem Phillips
Nazwa oryginalna
Paladins of the West Kingdom: City of Crowns
Ocena na BGG
8.15
Poziom trudności
4.00 na 5
Pudełko zawiera
*1 Dyplomata
*4 Warsztaty
*4 znaczniki Atrybutów
*30 kart Negocjacji
*16 kart Paladynów
*6 kart Najeźdźców
*8 kart Mieszczan
*4 karty Sojuszników
*30 kart Zaciągu
*2 karty Schematów
*2 karty Królewskich Dekretów
*5 kart Królewskich Łask
*7 rozszerzeń planszy
*6 dodatkowych kart do trybu kooperacyjnego z Kronik Zachodniego Królestwa.
Jest to dodatek do serii Zachodnie Królestwa

Opis

Premiera: grudzień 2021/ styczeń 2022

Wiek Królów to dodatek do Paladynów Zachodniego Królestwa, kultowej strategicznej gry planszowej Shema Phillipsa (Trylogia Zachodnich Królestw, Najeźdźcy ze Scytii), przenoszącej nas w czasy X wieku i burzliwych losów państwa Franków. Reprezentując jeden ze szlacheckich rodów i operując na mechanice zarządzania robotnikami, staramy się poprowadzić naszą frakcję do dominacji nad pozostałymi. Wiek królów jest dużym dodatkiem, zawierającym nie tylko więcej kart Mieszczan, Najeźdźców czy Paladynów, ale przede wszystkim aż 7 rozszerzeń do podstawowej planszy (4 do plansz Graczy, 2 do planszy Głównej i 1 do rozgrywki jednoosobowej), a także wcześniej nieznane karty. Dzięki temu będziemy mogli wykonywać nowe akcje, takie jak Zaciąg, Negocjacje czy Werbunek. Przy ich wykonaniu kluczowym stanie się nowy Atrybut — Dyplomacja.

Powierzenie i Werbunek

Wybierając Powierzenie lub Werbunek, otrzymacie karty Dyplomacji, by w zależności od wyboru, użyć ich na dwa sposoby. Decydując się na Powierzenie, karty Negocjacji umożliwią wam wykonanie innych akcji, ale bez ponoszenia ich standardowych kosztów. Z kolei wybierając Werbunek, karty Negocjacji będziecie kompletować w zestawy, by za każdy z nich otrzymać do 9 PZ na końcu gry.

Czas pogadać

Wojny z najeźdźcami stały się w twoim kraju bardziej regularne niż posiłki poddanych i chyba wreszcie zwróciły uwagę zagranicy. Wysoko urodzeni baronowie i książęta wysyłają swoich dyplomatów, by zaoferować ci chrześcijańską pomoc — pomoc, rzecz jasna, na kredyt. Czy okażesz się wystarczająco silny i zdeterminowany, aby ją przyjąć i wykorzystać? Może się okazać, że nie tylko zdołasz się obronić, ale i wzrosnąć w siłę i, kto wie, może kiedyś będziesz mógł myśleć o koronie?

Nowe przygotowania

Wiek królów wnosi do gry kilka zmian w przygotowaniu. Od teraz, dzięki nowym kartom Paladynów, przy każdym wyborze Paladyna będziecie podnosić nie 3, a 4 karty, z których jedną odrzucicie na stałe do pudełka. Z kolei karty Dekretów, które nie znalazły się na planszy Głównej, podzielicie między sobą. W ten sposób każdy z was będzie miał do spełnienia jeden sekretny dekret, każdy też otrzyma jedno rozszerzenie do swojej planszy, dzięki czemu na końcu gry będzie mógł indywidualnie punktować.

Zaciąg i Dyplomacja

Przed wami otwierają się szerokie możliwości dzięki czterem nowym akcjom. Na planszy Głównej znajdą się odkryte karty Zaciągu, na których będziecie mogli umieszczać Robotników, podobnie jak w przypadku kart Królewskich Łask. Tych Robotników nie odzyskacie jednak na końcu rundy, ale dopiero po wykonaniu akcji Zaciągu i zabraniu do siebie konkretnej karty. Z kolei akcja Dyplomacji umożliwi wam wykonanie w imieniu szlacheckich rodów jednej z dwóch innych akcji: Powierzenia lub Werbunku.



Nagrody i wyróżnienia

Pliki i strony związane z grą

Akcesoria do gry

Cena gry

Zdjęcia gry z serwisu BoardGameGeek

Komentarze i opinie na temat gry

Data Publikacji 2021-11-04 20:13:19