Cosmoludo: Mana
Pudełko wymiary
18 x 27 x 4.2 cm
18 x 27 x 4.2 cm
Waga około
0.5 kg
Ocena
6.75
Rekomendowane gry dla Ciebie
Producent
Rebel
Kategorie
logiczna (Abstract Strategy)
gra dla dzieci (Children's Game)
Pozycja na BGG
9874
Ocena na BGG
6.75/10 na 148 głosy
Nazwa oryginalna
Mana
Mechaniki
ruch po punktach (Point to Point Movement)
--------- (Square Grid)
Wydanie
międzynarodowe
Instrukcja
polska
Wiek
od 8 lat
Liczba graczy
od 2 do 2 osób
Czas gry
od 10 do 30 min.
Rok premiery
1988
Rok wydania
2023
Autor
Claude Leroy
Nazwa oryginalna
Mana
Ocena na BGG
6.77
Pozycja na BGG
9553
Poziom trudności
2.10 na 5
Pudełko zawiera
* plansza
* czarny pionek dajmio
* biały pionek dajmio
* 5 czarnych pionków roninów
* 5 białych pionków roninów
* pionek ptaka Mana
Jest to samodzielna gra do serii Cosmoludo

Opis

Niebanalny pojedynek dwóch umysłów !

Zastaw przemyślaną pułapkę i pochwyć zarządcę przeciwnika, zanim on uczyni to samo z Twoim. Ale uważaj - po planszy grasuje ptak Mana, który utrudnia ruchy graczy i zmusza ich do wprowadzania poprawek w przemyślanej strategii!

Cosmoludo: Mana to abstrakcyjna gra logiczna dla dwóch osób, w której rywalizujemy o to, kto pierwszy przejmie pionek dajmio należący do przeciwnika. Rozgrywka opiera się o mądre przemieszczanie pionków po planszy - pole, na którym kończymy ruch wskazuje, o ile pól będziemy mogli się poruszyć w kolejnym, a także który z pionków będzie mógł poruszyć przeciwnik w swojej najbliższej turze.

Na czym to polega?

  1. Każdy z graczy dysponuje dwoma rodzajami pionków: jednym dajmio i pięcioma roninami.
  2. Podczas zabawy rozgrywamy naprzemiennie swoje tury. W każdej z nich wykonujemy ruch jednym pionkiem w swoim kolorze.
  3. Symbol na polu, na którym zaczynamy ruch wskazuje, o ile pól musi się poruszyć nasz pionek - od 1 do 3.
  4. Nie możemy poruszać się przez pola zajęte przez inne pionki, ale możemy skończyć turę na tym samym polu, na którym znajduje się pionek przeciwnika. W ten sposób zbijamy go z planszy.
  5. Po poruszeniu pionkiem przestawiamy ptaka Mana na dowolne niezajęte pole z takim samym symbolem jak ten na polu, na którym skończyliśmy ruch. Przeciwnik w najbliższej turze musi poruszyć ten ze swoich pionków, który również stoi na takim polu.
  6. Jeśli żaden z pionków przeciwnika nie zajmuje pola z takim symbolem, jak na tym, na którym umieściliśmy ptaka, drugi gracz może poruszyć dowolnym innym własnym pionkiem lub przywrócić do gry zbity z planszy pionek ronina. 
  7. Gra kończy się, gdy któryś z uczestników przechwyci pionek dajmio przeciwnika.

Dlaczego pokochasz tę grę?

  • To nie lada gratka dla wszystkich fanów abstrakcyjnych gier logicznych takich jak szachy, warcaby czy go.
  • W przeciwieństwie do większości abstrakcyjnych gier logicznych, Mana pozwala nam bezpośrednio wpływać na możliwości przeciwnika. Umiejętne wykorzystanie tytułowego ptaka pozwoli nam na pewną kontrolę, jednak zawsze trzeba będzie sobie odpowiedzieć na pytanie, który ruch będzie dla nas najbardziej opłacalny.
  • Dzięki prostym zasadom szybko wytłumaczysz grę nowym osobom, a neutralny klimat pozwoli połączyć przy wspólnym stole przedstawicieli różnych pokoleń. 
  • Abstrakcyjne wyzwania świetnie sprawdzą się zarówno dla dzieci, by wspierać rozwój logicznego myślenia i przewidywania ruchów przeciwnika, jak i dla dorosłych oraz seniorów jako prewencja zaburzeń pamięci.

Nagrody i wyróżnienia

Akcesoria do gry

Gry z serii

Cena gry

Zdjęcia gry z serwisu BoardGameGeek

Komentarze i opinie na temat gry

Data Publikacji 2023-09-05 11:02:25