Biały Zamek: Matcha
Rekomendowane gry dla Ciebie
Producent
Portal
Wydanie
polskie
Instrukcja
polska
Wiek
od 12 lat
Liczba graczy
od 1 do 4 osób
Czas gry
od 60 do 80 min.
Pudełko zawiera
*1 rozszerzenie do planszy Głównej
*1 zielony Most
*5 zielonych kości
*4 nowe plansze Posiadłości
*20 Gejsz (po 5 w 4 różnych kolorach)
*16 kart Matcha (44x68 mm)
*5 kart Początkowych (44x68 mm)
*9 kart Zamku (44x68 mm)

6 kart Ogrodu (44x68 mm)

3 karty Trybu Solo (44x68 mm)

4 znaczniki Miotełki

16 monet (12x1, 4x5)

8 żetonów Lilii Wodnych

10 kafelków Ceremonii

4 kafelki Placu Treningowego

4 żetony Punktów Klanu +120/+160

3 żetony Kości z Miotełką (Promo 4)

Instrukcja
Jest to dodatek do serii Biały Zamek

Opis

Premiera  7.11.2024

Herbaciane rozszerzenie Białego Zamku

Gejsze, herbata i zielone kości

Dodatek Matcha rozbudowuje Biały Zamek o nowe miejsce: herbaciarnię. To dodatkowa arena dworskich intryg w walce o łaskę daimio. Harbaciarnia z nowym mostkiem i kośćmi, miejscem na Gejsze (nowy rodzaj pionka), planszami graczy i sposobami na wykorzystanie każdego z raptem kilku ruchów w grze, jest integralną częścią precyzyjnego mechanizmu gry. Odkryj, jak rozbudowano planszowe haiku!

 

Atuty:

  • Pierwszy dodatek do bestsellerowego Białego Zamku
  • Precyzyjny projekt rozbudowujący zwarty mechanizm gry podstawowej

 

  • Gejsze i herbata

Wykorzystaj nowy rodzaj pionków, Gejsze, w nowej sekcji pałacu - Ogrodzie Herbacianym. Pozyskasz tu zasoby i akcje, a na koniec gry także punkty w zależności od miejsca, do którego dotarły twoje Gejsze. 

  • Staw i lilie wodne

Poprowadź Gejsze ścieżką do Herbaciarni lub Punktu Widokowego na Staw, aby podziwiały Lilie Wodne. Na ich drodze wykorzystasz nowy zasób - Miotełkę służącą do przygotowania zielonej herbaty. 

  • Zielone kości i most

Używaj zielonych kości do aktywacji zielonej linii na nowej planszy twojej Posiadłości, a także na polach akcji poza murami Pałacu. Przy zielonym moście znajduje się Punkt Widokowy na Staw dla Gejsz. 

  • Więcej tur

W rozgrywkach z dodatkiem gracze wykonują nie 9, a 12 ruchów w grze. To więcej dróg do zwycięstwa, ale wciąż ten sam, legendarny już syndrom “krótkiej kołderki”! 

  • Intuicyjne połączenie

Jak użyć dodatku? Po prostu wtasuj wszystkie karty z dodatku do odpowiednich talii, wymień plansze gracza na nowe, dodaj przedłużenie planszy głównej i zielony most… i graj! 

  • Integralna część rozgrywki

Mechaniki dodatku wplecione zostały w konstrukcję gry podstawowej, tak by poszerzyć paletę możliwości i wyborów, zachowując zwarty charakter tytułu.

Nagrody i wyróżnienia

Pliki i strony związane z grą

Akcesoria do gry

Gry z serii

Cena gry

Zdjęcia gry z serwisu BoardGameGeek

Komentarze i opinie na temat gry

Data Publikacji 2024-09-12 15:16:11